Innledning
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.
Avtalen
Disse betingelsene gjelder for alt salg av billetter på hekta.no. Salgsbetingelsene utgjør sammen med bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene gjelder ved salg til Norge. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, og kredittkjøpsloven. Det vises til nevnte lover for mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.
Partene
Selger er
Hekta – trosopplæring for ungdom,
Colletts gate 43, 0456 OSLO,
hei@hekta.no,
tlf: 413 12 238,
org nr: 898865762,
og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Priser og betaling
Kjøpesummen skal forhåndsbetales med bank- eller kredittkort via Klarna eller VIPPS. Ved betaling med kort, blir kortet belastet ved bestilling.
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader.
Medlemsrabatt krever at man faktisk er medlem. Bestilles det med medlemsrabatt og man ikke er medlem, vil man måtte etterbetale rabatten eller melde seg inn.
Om bestilling (påmelding)
For kjøper er bestillingen (påmeldingen) bindende og vilkårene akseptert når påmeldingen er utført og når bestillingen er registrert i våre IT-systemer. Når selger mottar kjøpers bestilling, vil selger bekrefte ordren og automatisk sende en spesifisert ordrebekreftelse til kjøper. Kjøper oppfordres til å lese nøye gjennom ordrebekreftelsen for å se til at denne er i overensstemmelse med bestillingen. Avvik mellom kjøpers bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud, som kjøper kan akseptere eller takke nei til.
Opplysninger om ytelser gitt i produktbeskrivelsen
Selger tilstreber å gi kunden så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Selger tar imidlertid forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at selger ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i nettbutikken, markedsføringen eller på annen måte. Videre forbeholder selger seg retten til å kansellere kjøpers bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Selger forbeholder seg også retten rett til å gjøre endringer i oppsatt program uten at deltakerne varsles.
Refusjon og angrerett
Det er etter kjøpsloven ikke angrerett på kjøp av billetter, dette gjelder også billetter kjøpt på nett eller på mobil. Det er dermed i utgangspunktet ikke refusjon på billettkjøp gjort gjennom hekta.no. Dersom noe skulle oppstå som gjør at man ønsker å få refundert sitt billettkjøp ber vi om at det tas kontakt på hei@hekta.no.
Du kan lese mer om dette her: https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/kultur/
Avlysning
Dersom arrangementet avlyses har billettkjøper i utgangspunktet krav på å få refundert sitt billettkjøp.
Personopplysninger
Personopplysninger er nødvendig for å håndtere din påmelding. Når du melder deg på, lagres din oppgitte informasjon til bruk for administrasjon av arrangement og for fakturering. Dine kontaktdetaljer blir kun lagret i vår database til disse formål. Informasjon i databasen vil ikke bli videresolgt eller gjort tilgjengelig for tredjeperson.
Ved bestilling samtykker kjøper i at selger får tilgang til den kontaktinformasjon som er nødvendig for å kunne sende deg informasjon relatert til arrangementet. Dette for å kunne gi deg best mulig service.
Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss.
Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøper bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der kjøper bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i kjøperens verneting, det vil normalt si i nærheten av der kjøper bor.